Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2011

5η Μέρα: Νίκαια!!!

Αγαπητοί μου αναγνώστες και αναγνώστριες,
    η απόφαση να συνεχίσουμε το ταξίδι μας μετά την Β. Ιταλία κατευθυνόμενοι στην Ν.Γαλλία και την γαλλική Ριβιέρα αποδείχθηκε πολύ σωστή! Φτάσαμε στην Νίκαια κατά τις 23.00 και όντας αρκετά κουρασμένοι μετά από μια ολόκληρη μέρα στη Μιλάνο αποφασίσαμε να πάμε κατευθείαν στο hostel και να αφήσουμε την πρώτη γνωριμία με την πόλη για την επόμενη μέρα!
    To hostel ( Villa Saint Exupery Gardens) είναι το πιο ιδιαίτερο hostel, που έχω μείνει ποτέ! Αν και 1-2 χρονιές έχει ψηφιστεί ως το καλύτερο hostel στην Γαλλία η πρώτη εντύπωση δεν με ενθουσίασε! Όσο περνούσε ο καιρός όμως, τόσο περισσότερο μου άρεσε και έτσι έφτασα στο σημείο να το προτείνω σε οποιονδήποτε θέλει μια φθηνή αλλά ευχάριστη διανυκτέρευση στην Νίκαια! Το hostel είναι από τα λίγα, που προσφέρουν δωρεάν πρωινό και μάλιστα ιδιαίτερα πλούσιο (είχαν 12 διαφορετικά είδη δημητριακών!). Αυτό που μου άρεσε περισσότερο σε αυτό το hostel, και γιαυτό αναφέρομαι σε αυτό, είναι ο χαρακτήρας του! Όλοι οι χώροι του είναι διακοσμημένοι με αντίγραφα διάσημων έργων ζωγραφικής και κάθε δωμάτιο έχει το όνομα ενός ζωγράφου! Επίσης στον κοινόχρηστο χώρο και στην τραπεζαρία ακούγεται όλη την ήμερα κλασσική μουσική, ενώ το βράδυ μετατρέπεται σε μπαρ! Είναι από τα hostel, στα οποία μπορείς πολύ εύκολα να γνωρίσεις ενδιαφέροντα άτομα από όλο τον  κόσμο!
     Το επόμενο πρωί, αφού εκμεταλλευτήκαμε στον μέγιστο βαθμό το πρωινό, αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε την γνωριμία μας με την πόλη! Η βόλτα ξεκίνησε από τη παλιά πόλη της Νίκαιας.Μικρή, γραφική, όπως ακριβώς φαντάζεται κανείς μια παλιά γαλλική πόλη με έναν όμως χαρακτηριστικό  μεσογειακό αέρα! Εκεί βρίσκεται και μια αγορά φρούτων και λαχανικών, που είναι η μεγαλύτερη στην Γαλλία! Αφού προμηθευτήκαμε τα απαραίτητα αποθέματα φαγητού για το υπόλοιπο της ημέρας, κατευθυνθήκαμε στην παραλιακή της πόλης για να απολαύσουμε τον ήλιο και την ηρεμία της Θάλασσας!

Στο κέντρο της πόλης υπήρχε και μια έκθεση παλιών αυτοκινήτων!

Εκείνη την ημέρα διοργανωνόταν μια εκδήλωση για τους ανάπηρους πολέμου στο κέντρο της πόλης!

Αφού λιαστήκαμε για λίγο, συνεχίσαμε την βόλτα μας κατευθυνόμενοι στον λόφο Le Chateau. Ανεβαίνοντας τον λόφο απολαύσαμε την καλύτερη θέα της πόλης! Σε αυτόν τον λόφο υπήρχε παλιότερα ένα κάστρο από το όποιο πήρε και το όνομά του, το οποίο όμως καταστράφηκε το 1706! Ακόμα και χωρίς κάστρο όμως, αποτελεί ένα από τα πιο ωραία μέρη να επισκεφτεί κανείς στην Νίκαια! Αφού φτάσαμε στην κορυφή του λόφου αποφασίσαμε να κάνουμε ένα pic-nic με τα τρόφιμα που είχαμε αγοράσει από την αγορά, κάτω από την σκιά των δέντρων (αν και είχε αρχίσει να συννεφιάζει λίγο) απολαμβάνοντας την θέα της θάλασσας και της πόλης!

Αφού είδαμε αρκετά την πόλη αποφασίσαμε να πάμε σε μια από τις καλύτερες παραλίες της περιοχής σύμφωνα με τον τουριστικό οδηγό, την Plage Mala! Αν και το να φτάσεις στην υπέροχη παραλία δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα γιατί χρειάζεσαι περίπου 20'-30' διαδρομή με το λεωφορείο και ύστερα γύρω στο 20' περπάτημα σε απότομη κατηφόρα( η επιστροφή είναι 10 φορές πιο δύσκολη, αφού έχεις πλέον  απότομη ανηφόρα συν την κούραση από το κολύμπι!), τελικά η ομορφιά της και τα πεντακάθαρα νερά της αξίζουν τον κόπο και σε ανταμείβουν με το παραπάνω! Στα βράχια γύρω από την παραλία υπάρχει και ένα μονοπάτι, που απλώνεται κατά μήκος όλης της ακτογραμμής και σας προτείνω ανεπιφύλακτα όταν πάτε να το περπατήσετε γιατί έτσι θα δείτε μερικά πανέμορφα τοπία! Η απόδραση σε αυτή την παραλία ήταν από τις πιο όμορφες και χαλαρωτικές στιγμές αυτού του ταξιδιού! Η ομορφιά της παραλίας, το αναζωογονητικό κολύμπι, το περπάτημα στο πανέμορφο μονοπάτι και το γευστικότατο κρασί, που ευτυχώς είχαμε προνοήσει να πάρουμε μαζί, μας έδωσαν δύναμη για όλο το υπόλοιπο του ταξιδιού!

Την επόμενη μέρα το απόγευμα, μετά την βόλτα στο Μονακό (η περιγραφή της θα ακολουθήσει σε επόμενο post), επιστρέψαμε στην Νίκαια και πριν πάμε στο hostel, αποφασίσαμε να πάμε για μια τελευταία βόλτα στην πόλη και να δοκιμάσουμε γαλλικές κρέπες (δεν ήταν τόσο καλές όσο τις περίμενα!). Στην συνέχεια οι υπόλοιποι αρκετά κουρασμένοι από το περπάτημα στο Μονακό, αποφάσισαν να γυρίσουν στο hostel. Εγώ επειδή άντεχα λίγο ακόμα αποφάσισα να παραμείνω στο κέντρο για να απολαύσω λίγο ακόμα την Νίκαια.  Εξάλλου, είχαμε αποφασίσει την επόμενη μέρα να φύγουμε για Ελβετία και δεν θα είχα σύντομα την ευκαιρία να ξαναδώ την Νίκαια. Όπως και οι περισσότερες παραθαλάσσιες ελληνικές πόλεις, έτσι και η Νίκαια την νύχτα, είναι ακόμα πιο όμορφη απ'ότι την ημέρα! Τα φωτισμένα κτήρια και η αντανάκλαση του φωτός στο νερό της δίνουν μια αίσθηση πολυτέλειας και κομψότητας! Μέτα από δυο ώρες περπάτημα(ούτε που κατάλαβα πότε πέρασαν δύο ώρες χαζεύοντας στην πόλη) γύρισα στο hostel, όπου με περίμεναν τα υπόλοιπα μέλη της παρέας έχοντας παραγγείλει ένα από τα πιο εύγευστα  λευκά, γλυκά κρασιά που έχω πιει ποτέ και πεντανόστιμη σπιτική πίτσα!

H Νίκαια μαζί με το Μόναχο( όχι το Μονακό μαμά!) αποτέλεσαν τις δυο πιο αγαπημένες μου στάσεις αυτού του ταξιδιού! Ελπίζω κάποτε να καταφέρω να επιστρέψω στην γαλλική Ριβιέρα. Το καλό είναι ότι έχοντας ως βάση την Νίκαια μπορεί κανείς να κάνει πολύ οικονομικές ημερήσιες εκδρομές στις Κάννες, στο Μονακό, στο Saint Tropez και σε άλλες πολύ όμορφες πόλεις και παραλίες της περιοχής αυτής! Η αλήθεια είναι ότι θα ήθελα μάλλον να μείνω 1-2 μέρες παραπάνω στην Νίκαια, αλλά λόγω  αποφάσεων της πλειοψηφίας και της γενικότερης βούλησης για την επίσκεψη όσο το δυνατόν περισσότερων προορισμών, μείναμε στην Νίκαια μόνο δυο μέρες. Άλλα σίγουρα στο μέλλον πιστεύω ότι θα επιστρέψω για να πάω και σε αλλες περιοχές, που δεν μπόρεσα να επισκεφτώ αυτή την φορά! Τα καλά νέα είναι ότι παρ'όλο γαλλική πόλη η Νίκαια με έκανε να νιώσω πολύ οικεία και μου θύμισε πολύ Ελληνικές πόλεις και συγκεκριμένα το Ρέθυμνο!!! Τέλος έχω να τονίσω, πως παρά τις προ του ταξιδιού προκαταλήψεις μου, τελικά οι Γάλλοι αποδείχτηκαν πολύ πιο ευγενικός και φιλικός λαός απ' ό,τι τους περίμενα και σίγουρα πιο φιλόξενος από τους Ιταλούς!