Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2011

Τα Χριστούγεννα ήρθαν!!! (Ημερολόγιο 7-28/11/2011)



Αγαπητοί μου αναγνώστες και αναγνώστριες,

Τα Χριστούγεννα ήρθαν!!!





     Όλη η Βιέννη ξαφνικά φόρεσε τα γιορτινά της και είναι πιο όμορφη από ποτέ! Οι δρόμοι στολίστηκαν και οι χριστουγεννιάτικες αγορές( Weinachtsmarkt)  άνοιξαν (συνολικά είναι 17 και έχω βάλει στόχο να πάω σε όλες- για χάρη του blog εννοείται!). Το μόνο κακό είναι ότι πλήθος τουριστών έχει αρχίσει να συρρέει κάνοντάς τις μετακινήσεις στην πόλη λίγο πιο αργές και εκνευριστικές (μιλάω ως ντόπιος πλέον!). Το κρύο είναι πλέον τσουχτερό και δεν υπάρχει καλύτερο θερμαντικό από μια κούπα Gluhwein( ζεστό κρασί με ζάχαρη και μυρωδικά) ή καλύτερα μια κούπα γευστικό Punch( κατά προτίμηση με άρωμα μήλο και κανέλα ή πορτοκάλι) παρέα με φίλους στην πιο κοντινή χριστουγεννιάτικη αγορά!!! Την προηγούμενη εβδομάδα έπεσε επιτέλους και το πρώτο χιόνι!!!





    Είμαι ήδη στην Βιέννη 3 μήνες και ούτε που το έχω καταλάβει.Ο χρόνος περνά ανησυχητικά γρήγορα. Μου έχουν μείνει 2 μήνες εδώ και η Βιέννη έχει αρχίσει να μου λείπει ήδη πριν φύγω! Έχω ήδη προγραμματίσει λίγο-πολύ τι θα κάνω τους επόμενους 2 μήνες και έτσι το τέλος μοιάζει να είναι ακόμα πιο κοντά! Νιώθω το περιβόητο σύνδρομο του erasmus( αυτό που επιστρέφεις στην πατρίδα σου, αλλά νιώθεις ότι όλα εκτός από το σώμα σου έχουν μείνει πίσω!)να πλησιάζει απειλητικά! Η αρνητική απάντηση της γραμματείας, 3 μέρες πριν, στο διερευνητικό mail μου, για το αν μπορώ να μείνω εδώ και το επόμενο εξάμηνο επηρέασε σε μεγάλο βαθμό την καλή μου διάθεση αλλά δεν πτοούμε! Στο κάτω-κάτω πρέπει να πάρω το 100% τώρα που είμαι εδώ και στεναχωριέμαι όταν γυρίσω!

   Έχω ήδη επισκεφτεί γύρω στις 7 χριστουγεννιάτικες αγορές οι πιο μεγάλες και πιο όμορφες από τις οποίες ήταν οι εξής:

  • Η αγορά στο Altes AKH Campus: την αναφέρω πρώτη γιατί στα εγκαίνια της τραγούδησα με την χορωδία (12/11)! Βρίσκεται μέσα στην "πανεπιστημιούπολη" ,πολύ κοντά στο κέντρο της πόλης!



  • Η αγορά μπροστά από το δημαρχείο( Rathaus): μια από τις πιο όμορφες και πιο μεγάλες αγορές στην Βιέννη! Πάρα πολλοί πάγκοι με χριστουγεννιάτικα στολίδια, τοπικές χριστουγεννιάτικες λιχουδιές, σκούφους κ.λ.π!







  • Η αγορά στη Maria-Theresienplatz: Φιλοξενείται στην πλατεία που βρίσκεται μεταξύ των μουσείων φυσικής ιστορίας και ιστορίας της τέχνης της Βιέννης, μεσαία σε μέγεθος αλλά πολύ όμορφη αφού βρίσκεται σε ένα από τα πιο όμορφα σημεία της πόλης!





  • Η αγορά του Museumsquartier: το museumsquartier είναι ένα σύμπλεγμα μουσείων μοντέρνας τέχνης(MUMOK, Kunsthalle Wien, Leopold Museum κ.λ.π.) στο κέντρο της πόλης τα οποία μοιράζονται μια κοινή πλατεία-αυλή. Ως χώρος που φιλοξενεί μοντέρνα και σύγχρονη τέχνη η αγορά ξεφεύγει από την παραδοσιακή χριστουγεννιάτικη εικόνα που έχουμε στο μυαλό μας, και χαρακτηρίζεται από πιο μοντέρνο και μοδάτο χαρακτήρα.Ήταν η πρώτη που επισκέφτηκα αλλά όχι η αγαπημένη μου(μολονότι βρίσκεται στην αυλή του museumsquartier, ένα από τα αγαπημένα μου σημεία στην πόλη!) καθώς είναι πολύ μικρή, έχει μόνο μπαρ και δεν σε βάζει στο περίεργο χριστουγεννιάτικο κλίμα!





  • H αγορά στο Spittelberg: απλώνεται σε μια ολόκληρη γειτονιά και είναι από τις πιο ωραίες, με έντονο χριστουγεννιάτικο χαρακτήρα και αρκετά μεγάλη! Μια ολόκληρη γειτονιά γεμάτη ξύλινα σπιτάκια, χριστουγεννιάτικα φώτα και μυρωδιά κανέλας! Κάτι καλύτερο?

   Βλέποντας τα πράγματα, που θέλω να γράψω στο post αυτό συνειδητοποιώ ότι οι τελευταίες 3 εβδομάδες πέρασαν πολύ γρήγορα και ήταν γεμάτες νέες εμπειρίες! Γι΄αυτό είχα πολύ λίγο χρόνο και δεν μπόρεσα να γράψω νωρίτερα.Θα προσπαθήσω να το κρατήσω όσο το δυνατόν πιο σύντομο το post γράφοντας συνοπτικά τις κορυφαίες στιγμές για να μην σας κουράσω, πρώτον, και γιατί δεν έχω χρόνο, δεύτερον! Στις περισσότερες φωτογραφίες που θα ακολουθήσουν έχω ένα απαίσιο μουστάκι! Μην με κρίνετε αυστηρά...ένας φίλος πρότεινε να συμμετάσχουμε τα αγόρια της παρέας στο Movember( μια διεθνή εκστρατεία στην οποία όλοι οι άντρες καλούνται να μεγαλώσουν μουστάκι και ανεβάζοντας τις φωτογραφίες τους σε ένα συγκεκριμένο site να μαζέψουν δωρεές, τα χρήματα από τις οποίες θα δοθούν στις έρευνες κατά του καρκίνου του προστάτη). Αρχικά ακούστηκε ενδιαφέρον και αρκετά αστείο και έτσι τα περισσότερα αγόρια της παρέας δώσαμε όρκο να "καλλιεργήσουμε" το μουστάκι μας για όλον τον Νοέμβρη. Αποτέλεσμα αυτού, όλες οι φωτογραφίες μου του Νοέμβρη να είναι γελοίες, θυμίζοντας τον θείο μου τον Κωστάκη σε μια τρέντυ φωτογραφία του από τα 80s, και να μην μαζέψουμε και καμιά δωρεά γιατί δεν το προωθήσαμε, θέλοντας να το κρατήσουμε όσον το δυνατόν μακριά από την προσοχή των φίλων, αποφεύγοντας έτσι την αιώνια διακωμώδηση μας!
   Οι σημαντικότερες δραστηριότητες-εμπειρίες των προηγούμενων 3 εβδομάδων ήταν οι εξής:

  • Την Τετάρτη 9/11 επισκέφτηκα το Belvedere: είναι ένα σύμπλεγμα κτηρίων, που αποτελείται από δύο παλάτια, το Upper(το πιο όμορφο, στην αυλή του έχει στηθεί μια από τις πιο όμορφες χριστουγεννιάτικες αγορές,όπως φημολογείται, και σκοπεύω να την επισκεφτώ σύντομα) και το Lower Belvedere, καθώς και τεράστιους κήπους και φυτώρια! Είναι ένα μέρος που πρέπει να επισκεφτείτε οπωσδήποτε όταν έρθετε. Νομίζω ότι την άνοιξη ή νωρίς το φθινόπωρο θα είναι 10 φορές πιο όμορφο γιατί τα λουλούδια θα είναι ανθισμένα(ένας ακόμα λόγος να ξαναέρθω την άνοιξη!)

To upper Belvedere








To Lower Belvedere


  • Την Πέμπτη 10/11 μετά το πρώτο Gluhwein στην αγορά του Museumsquartier πήγα σε ένα ακόμα διεθνές δείπνο. Αυτή την φορά διοργανώθηκε από το τεχνικό πανεπιστήμιο μεν αλλά επειδή ο φίλος μου ο Henrik συμμετείχε στην διοργάνωση (είχε το δύσκολο έργο του κριτή!) μπορούσα να πάω και ας είμαι σε άλλο πανεπιστήμιο.Επειδή βαριόμουν να μαγειρέψω πάλι, πήγα ένα μπουκάλι ρετσίνα...Αν ήξερα όμως ότι υπήρχε διαγωνισμός θα μαγείρευα κάτι γιατί τελικά την πρώτη θέση την κερδίσαμε οι Έλληνες,όχι λόγω της ρετσίνας μου βέβαια,ούτε επειδή ο Henrik είναι κολλητός μου, αλλά επειδή δύο άλλοι Έλληνες είχαν μαγειρέψει αρκετά καλά(είναι λίγο περίεργο να κερδίζει η χώρα σου και εσύ να μην έχεις συμβάλει σε αυτό!- χάθηκε να υπήρχαν βραβεία και στα προηγούμενα διεθνή δείπνα που είχα μαγειρέψει!). Ενημερωτικά, δεύτεροι ήρθαν οι Τσέχοι και τρίτοι οι Ισπανοί!










  • Την Κυριακή(13/11) τα ξημερώματα μετά από τη συναυλία στα εγκαίνια της αγοράς και μετά από ένα πολύ διασκεδαστικό ολονύχτιο πάρτι στο σπίτι ενός φίλου (μαμά μην ανησυχείς, δεν ξενυχτάω κάθε μέρα-μόνο κάθε νύχτα!) γύρισα σπίτι την ίδια στιγμή με τον συγκάτοικο μου. Μέσα στην υπερένταση από το πάρτι είχα την φαεινή ιδέα να του προτείνω να πάμε στο παλάτι της Σίσυ, το Schönbrunn, που βρίσκεται κοντά στο σπίτι για να δούμε το ηλιοβασίλεμα σε ένα από τα πιο ωραία μέρη της Βιέννης! Τρελός και αυτός δεν έφερε καμία αντίρρηση!H κούραση να σκαρφαλώσεις το λοφάκι απέναντι από το παλάτι στις 6.00 το πρωί, μετά από ξενύχτι, άξιζε τον κόπο γιατί η θέα ήταν μαγική!











   Γυρίζοντας σπίτι γύρω στις 9.30 έπεσα κατευθείαν στο κρεβάτι για να κοιμηθώ όσον το δυνατόν περισσότερο μπορούσα γιατί η Κυριακή προβλεπόταν μεγάλη και χορταστική! Στις 14.00 έπρεπε να είμαι στο σπίτι του Henrik γιατί είχαν κανονίσει με τις συγκατοίκους του,Lynn και Natalie, να κάνουν ένα δείπνο με χήνα καλώντας μερικούς καλούς φίλους τους( ευτυχώς είμαι ένα από αυτούς) .Συνηθίζεται εδώ το Νοέμβρη να τρώνε χήνες για κάποιο λόγο! Το γεύμα ήταν πεντανόστιμο και μου δόθηκε η ευκαιρία να δοκιμάσω πολλά παραδοσιακά αυστρο-γερμανικά εδέσματα  που δεν είχα δοκιμάσει πριν!



Σπιτικό Gluhwein!

Καροτόσουπα!

Knoedel με μυρωδικά!

Knoedel!

Knoedel και μια βραστή σαλάτα σαν λάχανο αλλά λίγο πιο ξινό!Το τρώνε πολύ εδώ!

Η χήνα!




Η σκανδιναβική εκδοχή του Gluhwein( μου άρεσε περισσότερο γιατί δεν ήταν τόσο γλυκό όσο το  κλασσικό!)

Η συγκάτοικος του Henrik, Lynn, με την τιραμισού με μήλο στο χέρι! Κάνει απίστευτα γλυκά!


Το επιδόρπιο: τιραμισού με μήλο, ένα cookie κάπως περίεργο ( στην βάση του είχε αυτό το λευκό που τρώνε ο καθολικοί στην εκκλησία) και καφεδάκι! Καλύτερα δεν γίνεται!

   


  Αν νομίζεται πως η Κυριακή μου θα τελείωνε τόσο γρήγορα και μόνο με ένα γεύμα, γελιέστε! Μετά το μεσημεριανό γεύμα με χήνα με είχαν καλέσει σε ένα ακόμα γεύμα! Ο συγκάτοικος μου είχε κανονίσει με μερικούς φίλους του να φτιάξουν sushi και κάλεσε και εμένα! Ως νέος φίλος του sushi δεν μπορούσα να αρνηθώ αυτή την πρόταση! Μέσα σε διάστημα 2 εβδομάδων δοκίμασα για πρώτη φορά στη ζωή μου sushi και έμαθα να το φτιάχνω κιόλας (πράγμα όχι ιδιαίτερα δύσκολο αλλά ιδιαίτερα διασκεδαστικό)! Χωρίς να φανώ αλαζόνας εντυπωσιάστηκα με το πόσο καλά κατάφερα να το κάνω! Ανυπομονώ να γυρίσω Ελλάδα(ψέματα λέω!) και να κάνω ένα sushi party  με μερικούς καλούς φίλους!








  • Την Τρίτη 15/11 είχε τα γενέθλιά της η καλή μου φίλη Hanna! Το πρωί με πήρε τηλέφωνο και μου πρότεινε να επισκεφτούμε το Hundertwasserhaus, ένα τρελό κτήριο του αρχιτέκτονα Hundertwasser, που μου θύμισε πολύ κτήρια του Gaudi στην Barcelona. Δυστυχώς δεν μπορέσαμε να μπούμε μέσα γιατί η Hanna βιαζόταν να επιστρέψει στο σπίτι της για να φτιάξει την τούρτα της για το πάρτι της το βράδυ της ίδιας μέρας, αλλά απ'ότι μου έχουν πει και μέσα είναι ενδιαφέρον.






  • Την Τετάρτη 16/11 είχα την παρουσίαση της εργασίας μου στο μάθημα "Εισαγωγή στο Διεθνές Δίκαιο Ανηλίκων". Ευτυχώς πήγε μια χαρά και δεδομένου ότι αυτό το μάθημα δεν έχει τελική εξέταση, νιώθω ήρεμος ότι το έχω περάσει!
  • Από την Πέμπτη έως την Κυριακή (17-20/11) πήγα ταξίδι στην Πολωνία και συγκεκριμένα στην Κρακοβία και στο Άουσβιτς! Το ταξίδι διοργανώθηκε από το esn(erasmus student network) του πανεπιστημίου μου και  ήταν από τα πιο ωραία και ενδιαφέροντα ταξίδια, που έχω κάνει! Γνώρισα μερικούς καινούργιους φίλους, διασκέδασα στην όμορφη Κρακοβία, συγκινήθηκα με το ανατριχιαστικό Άουσβιτς. Όπως κάνω με όλα τα ταξίδια όμως, θα ακολουθήσει ξεχωριστό post και γι'αυτό(να  δω πότε θα προλάβω-σας χρωστάω ακόμα της τελευταίες 5 μέρες από το ταξίδι με το τραίνο στα τέλη Σεπτέμβρη!).
  • Την Δευτέρα το απόγευμα, αν και αρκετά κουρασμένος από το ταξίδι στην Πολωνία, κανόνισα να πάω, πριν το μάθημα salsa. με μερικούς από τους καινούργιος φίλους ,που γνώρισα στο ταξίδι, σε μια εκδήλωση του πανεπιστημίου για τους φοιτητές που συμμετέχουν σε προγράμματα ανταλλαγής! Αν και αρκετά ανούσια,γιατί ήταν σαν εκδήλωση καλωσορίσματος στα μέσα του εξαμήνου, σας το αναφέρω γιατί έγινε σε μία πανέμορφη αίθουσα του πανεπιστημίου, που ανοίγει μόνο σε συγκεκριμένες περιστάσεις!




  • Την Πέμπτη (24/11) γιόρταζαν στην Αμερική την  Μέρα των Ευχαριστιών(Thanksgiving day). Η φίλη μου η Kendall, από τις Η.Π.Α., και η φίλη μου η Stephanie, από την Γερμανία, που είχε συμμετάσχει όμως για ένα εξάμηνο σε ένα πρόγραμμα ανταλλαγής στις Η.Π.Α., είχαν την καλή ιδέα να οργανώσουμε με την παρέα ένα παραδοσιακό δείπνο ευχαριστιών με γαλοπούλα και όλα τα άλλα τα απαραίτητα! Η βραδιά ήταν πολύ ωραία, γιατί είχαμε μαζευτεί αρκετά άτομα(γύρω στα 27) και ήταν ευχάριστο να μαγειρεύεις με όλους τους φίλους σου παρέα! Εξάλλου για σχεδόν όλα τα άτομα ήταν το πρώτο δείπνο ευχαριστιών, που είχαμε παρευρεθεί ποτέ!

Πεντανόστιμη γλυκιά κολοκυθόπιτα!



Μία υποτίθεται συνοδευτική γέμιση, που έφτιαξα εγώ με τον Henrik.To αρχικό σχέδιο ήταν να μου διαβάζει ο Henrik  την συνταγή και να εκτελώ εγώ! Στη μέση της συνταγής όμως ο Henrik συνειδητοποίησε ότι διαβάζει λάθος συνταγή και για να μην μας καταλάβουν με άφησε μόνο μου να αυτοσχεδιάσω, καθ'ότι η σχέση του με την μαγειρική είναι μάλλον κακή!!! Ευτυχώς βγήκε πολύ νόστιμη.Τα δύσκολα ήρθαν όταν μου ζήτησαν την συνταγή!


Σούπα με πατάτα και καλαμπόκι!



Πεντανόστιμη μηλόπιτα!




Δεν νοείται Μέρα των Ευχαριστιών χωρίς προσευχή!

  • Τέλος, την Παρασκευή ξαναγίναμε παιδιά, αφού πήγαμε στον κινηματογράφο να δούμε το "Lion King" σε 3D! Μετά εννοείται πως συνεχίσαμε σε χριστουγεννιάτικη αγορά για punsch!
    Ελπίζω να μην σας κούρασα και να κατάφερα να σας μεταδώσω το υπέροχο χριστουγεννιάτικο κλίμα, που επικρατεί εδώ! Γράφοντας αυτό το post συνειδητοποίησα πόσα πολλά γεύματα κάνουμε με την παρέα μου! Με τόσο κρύο(πλέον φλερτάρουμε με υπό το μηδέν θερμοκρασίες), το πρώτο πιο διασκεδαστικό πράγμα, που μας έρχεται στο μυαλό, είναι ένα ωραίο  ζεστό γεύμα(όχι βέβαια, πως όταν έκανε ζέστη το είχαμε ρίξει στην γυμναστική!). Ελπίζω να είστε όλοι καλά και να μπαίνετε σιγά- σιγά και εσείς στο υπέροχο κλίμα των Χριστουγέννων! Είναι ευκαιρία για λίγες μέρες ξεγνοιασιάς και αγάπης!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Περιμένω τα σχόλιά σας!