Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2012

Φιλανδία!!! (μέρος Β')

Αγαπητοί μου αναγνώστες και αναγνώστριες,
 το ξημέρωμα της τρίτης μέρας μου στην Φιλανδία με βρήκε στο χιονισμένο Oulu, την 6η μεγαλύτερη πόλη της Φιλανδίας, έπειτα από ένα βραδινό ταξίδι με τραίνο 8 περίπου ωρών. Η φίλη μου Hanna, με περίμενε στον σταθμό του τραίνου και αμέσως ξεκίνησε την ξενάγηση στα βασικά "αξιοθέατα" της μικρής πόλης! Η πόλη έχει περίπου 150.000 κατοίκους και όπως οι περισσότερες πόλεις στην Φιλανδία, δεν είναι ιδιαίτερα όμορφη (αν και το χιόνι κάνει τα πάντα να φαίνονται ομορφότερα), αλλά σου δίνει την αίσθηση ότι η καθημερινή ζωή εκεί είναι πολύ ήρεμη, ασφαλής και εύκολη! Η πόλη δεν νομίζω ότι αποτελεί τουριστικό αξιοθέατο αλλά μου άρεσε πολύ που είδα πως είναι η καθημερινή ζωή σε μια μικρότερη πόλη της Φιλανδίας. Η Hanna εξάλλου ήταν από τους πιο ευχάριστους ξεναγούς. Όσον αφορά τα βασικά αξιοθέατα δεν είναι άλλα πέρα από το δημαρχείο, ένα θέατρο, την κεντρική αγορά και το άγαλμα ενός αστυνομικού κυρίως! Νομίζω όμως πως η καλύτερη δραστηριότητα ήταν η βόλτα στο χιόνι γύρω από το σχεδόν παγωμένο ποτάμι στο κέντρο της πόλης!

To παλιό δημαρχείο!

Το νέο δημαρχείο!

Η κεντρική αγορά!

Το θέατρο!

Το απόγευμα της ίδιας μέρας, αφού ξεκουραστήκαμε λίγο στο σπίτι της Hanna, παίξαμε λίγο με τον σκύλο της Jammi και διασκεδάσαμε παίζοντας μουσική, ακολούθησε βόλτα με το αμάξι στην περιφέρεια του Oulu. Αρχική στάση ήταν το πανεπιστήμιο του Oulu και στην συνέχεια πήγαμε σε μια από τις παραλίες, που είναι κοντά στην πόλη H εικόνα της χιονισμένης παραλίας είναι από τις ομορφότερες  και πιο χαλαρωτικές εικόνες, που έχω δει ποτέ, που δυστυχώς δεν μπορούν να χωρέσουν σε μια φωτογραφία! Στην συνέχεια ακολούθησε gourme γεύμα στο αυτοκίνητο, από "χαμπουργκεράδικο", στο οποίο παραγγέλνεις από το αμάξι(είναι λίγο αστείο που το γράφω αυτό σε ημερολόγιο ταξιδιού αλλά ήταν ένα από τα πιο αστεία πράγματα που έκανα)!!!

Την επόμενη μέρα ξυπνήσαμε πολύ νωρίς, γιατί έπρεπε να προλάβουμε το τραίνο για το Rovaniemi! Η μικρή πόλη απέχει περίπου 2,5 ώρες από το Oulu και όταν η Hanna μου είπε πως υπάρχει η δυνατότητα να το επισκεφτούμε, δέχτηκα χωρίς δεύτερη σκέψη! Το χωριό του Αη- Βασίλη βρίσκεται ακριβώς πάνω στον αρκτικό κύκλο, απέχει περίπου 30' από την πόλη του Rovaniemi και είναι πραγματικά πανέμορφο. Νομίζω ότι είναι αδύνατον, όσο μεγάλος και να είσαι, να μην μπεις στο χριστουγεννιάτικο κλίμα όταν βρεθείς στο γιορτινό χωριό!  Τα είπα λίγο και με τον Αη- Βασίλη αλλά δυστυχώς φωτογραφία ντοκουμέντο δεν υπάρχει( δεν επιτρεπόταν να βγάλω δικές μου και για μια φωτογραφία και ένα βιντεάκι με τον Αη- Βασίλη στο USB μου, τραβηγμένη από το ξωτικό του,  ο Άγιος ζήταγε 49€!!!). Όσον αφορά το Rovaniemi, είναι μια μικρή πόλη,χωρίς κάτι το ιδιαίτερο νομίζω! Μόνο η περιοχή γύρω από το ποτάμι με μάγεψε! H μέρα τελείωσε με καφέ με την παρέα της Hanna στο Rovaniemi και επιστροφή στο Oulu!

H στάση λεωφορείων!

Το κέντρο του Rovaniemi

Την τελευταία μέρα είχα προγραμματίσει ήδη να φύγω γύρω στις 15.00 για το Kuopio, τον τελευταίο μου σταθμό. Στην μισή μέρα που μας είχε μείνει αποφασίσαμε με την Hanna να κάνουμε έλκηθρο σε ένα κοντινό στο σπίτι της λόφο και στην συνέχεια να φτιάξουμε παραδοσιακά χριστουγεννιάτικα φιλανδικά γλυκά!

Joulotortut!

Οι μέρες που πέρασα με την Hanna στο Oulu θα μου μείνουν αξέχαστες! Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να δεις μια πόλη από το να την ζήσεις μέσα από την καθημερινότητα των κατοίκων της. Πέρα από τις εμπειρίες, που έζησα, και τις εικόνες, που είδα, νομίζω ότι σχημάτισα και μια εικόνα για το πως είναι η καθημερινή ζωή μιας αστικής οικογένειας στην Φιλανδία. Οι γονείς της Hanna ήταν από τους πιο φιλικούς, φιλόξενους και ευχάριστους ανθρώπους που έχω γνωρίσει! Ήδη από τις πρώτες 5 μέρες, που είχα περάσει στην Φιλανδία, ένιωθα ότι αυτό το ταξίδι θα είναι από αυτά, που θα θυμάμαι για πάντα! Η συνέχεια ήρθε να το επιβεβαιώσει!